Drugi tir Koper – Divača

25.03.2016 13:54

Center poslovne odličnosti Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani je v novembru 2015 naredil študijo Analize tveganj povezanih z neizgradnjo drugega tira Koper – Divača in možnih alternativ.

Avtorji študije so dr. Jože P. Damijan, dr. Aleš Groznik in dr. Bogdan Zgonc.

Povzetek študije:
Odmikanje začetka gradnje drugega tira Koper –Divača (DK2) prinaša za slovensko logistično panogo resna tveganja glede možnosti dolgoročnega razvoja. Obstoječi prvi tir (DK1), bo kljub pravkar končani modernizaciji in nadaljevanju modernizacije z izgradnjo izvlečnega tira v Kopru, ob nadaljevanju sedanje dinamike pretovora v Luki Koper popolnoma izkoriščen že do leta 2019 ali najkasneje leta 2022. Po doseženi točki saturacije obstoječega prvega tira se bo pretežni del (okrog 80%) tovora, ki bi bil sicer namenjen v Luko Koper, preusmeril v sosednja pristanišča (predvsem v Trst in Reko), preostali (manjši) del tovora, ki bo vseeno prišel v koprsko pristanišče, pa se bo preusmeril na ceste. Celotno študijo, vsebino manifesta za nujno izgradnjo II. tira Koper–Divača najdete na spletni strani gzs.si , kjer lahko tudi oddate podporo manifestu.

 

© 2018 Adria kombi d.o.o.